SA3’s diary

ハースストーン 闘技場(アリーナ)

イベント用メモ フェイズ2のタスク Kai's Arena Valley Event

タスク(数字は報酬ポイント)

 

・1ターン目にプレイしたノームの二等兵
①アタック1で武勲する。
・ノームの二等兵

①武勲リーサルを決める。

 

・2ターン目までにプレイした伍長
④アタック2で武勲して味方に盾を付ける。次のターンにアタック2で武勲して同じミニオンに盾を付け、それ以外のミニオンにも盾を付ける。

 

・2ターン目までにプレイしたギャンクスター
①相手が出した3マナ以上のミニオンを効果で倒す。
追加③ 相手が出したヘルス4のミニオンを効果で倒す。

 

・2ターン目までにプレイした斥候
②武勲し、ヒロパを使ってそれも武勲する。
追加② 次のターンも繰り返す。

 

兵站将校
④これで4回バフしたミニオンを出す。

 

・3ターン目までに置いたトーチカ
①敵のミニオンを3体倒すためにプレイする。

 

・3ターン目までにプレイしたダイアウルフ騎兵武将
③武勲を2ターン連続で決め、生き残った本体とトークンを残した状態でターンエンド。

 

・3ターン目までにプレイしたおんぶインプ
④相手のおんぶインプを倒す。その後相手のインプが自分のインプを倒す。またはその逆をする。

 

・塔の軍曹
④バフされていない4/4の軍曹と効果でバフされた6/6の軍曹を置いた状態でターンエンド。

 

・5ターン目までにプレイした血斗衛士
③3ターン連続で攻撃し、毎ターン効果でミニオンをバフする。3回バフされたミニオンと2回バフされたミニオンと1回バフされたミニオンが居る状態でターンエンド。

 

・5ターン目までにプレイした騎士隊長
⑥武勲せずにプレイし、次のターンに武勲で6/Xになる。

 

・アイヴァス
各①1マナ残しでプレイし、急襲or挑発or盾を得る。
各①急襲or挑発or盾をもった1/1のアイヴァスを倒す。

 

・バウンティ

詳細不明

 

※「nターン目までにプレイした」は、そのターンにプレイするか、前のターンにコインを使ってプレイすること。

 

以下原文

Tasks
Must take screenshot(s) of the instance (may want to hover over history sidebar for clarity). Vod screenshots will not be accepted. The number after the card represents the bonus resource value. Mercenaries can complete each task once unless specified. Uncompleted Tasks may be completed during Phase 3.

Gnome Private (1 mana 1/3) 1 each
- Play on turn 1. Honorable Kill with 1 attack
- Honorable Kill enemy hero

Corporal (2 mana 2/3) 4 
- Play on turn 2 (or coin t1). Honorable Kill with 2 attack giving at least 1 minion a shield. Honorable Kill with 2 attack the next turn giving the same minion a shield and at least 1 other minion,

Gankster (2 mana 4/2 stealth) 1
 - Play on turn 2 (or coin t1). Opponent plays a 3+ mana minion which dies to this.
- Bonus 3 - Opponent plays a 4 hp minion which dies to this

Sneaky Scout (2 mana 3/2 stealth) 2
- Play on turn 2 (or coin t1). Honorable Kill a minion and then use Hero Power to "honorable kill" a minion the same turn
- Bonus 2 - Repeat the follow turn

Stormpike Quartermaster (2 mana 2/2) - 4
- Play a minion that was buffed 4 times by this

Bunker Sergeant 1
- Play on turn 3 (or coin t2) to kill 3 enemy minions

Direwolf Commander 3
- Play on turn 3 (or coin t2). Honorable Kill 2 turns in a row. End turn with both Wolves and Commander still alive.

Piggyback Imp 4
- Play on turn 3 (or coin t2). Kill an opposing Piggyback Imp. Then opponent's Imp kills off your Imp. Or vice-versa.

Tower Sergeant 4
- End the turn with a 4/4 (no buff) and 6/6 (effect buff) Tower Sergeant

Blood Guard 3
- Play on turn 5 (or coin t4). Attack 3 turns in a row, buffing at least 1 other minion each time. End the turn with at least 3 minions that aren't Blood Guard: 1 buffed exactly 3 times, 1 buffed exactly 2 times, 1 buffed exactly 1 time

Knight-Captain 6
- Play on turn 5 (or coin t4) without Honorable Kill. Honorable Kill the following turn as a 3/3 becoming a 6/x 
,

Ivus, the Forest Lord 1 each
- Play with 1 mana left over to get Rush
- Play with 1 mana left over to get Divine Shield
- Play with 1 mana left over to get Taunt
- Kill a 1/1 Ivus that gained Rush
- Kill a 1/1  Ivus that gained Divine Shield
- Kill a 1/1 Ivus that gained Taunt 

Bounties
Similar to Tasks but do not require screenshots unless specified. Many are hidden for now.

Each Mercenary may earn bonus resources after Phase 2 depending on their Faction's results.